27. kesäkuuta 2014

Gemütliche Tage zwischen Regen

Välillä joku aina kysyy minulta, miten saan ajan kulumaan täällä, mitä oikein teen joka päivä. Välillä teen vaikka mitä, se toivottavasti näkyy täällä blogissa, välillä en tee mitään. Ei täällä kuitenkaan laiskottelemaan ehdi, siitä pitää huolen PikkuTalo, Koira ja Mies. Otan silti mallia Muumipeikosta, niinä päivinä kun ei sada:

"pään painan ruohikolle ja oion jalkojain
en jaksa pohdiskella, mä tahdon olla vain
sen viisaammat voi tehdä, mä päivän kultaan jään
mä tunnen kaikki tuoksut ja luonnon loiston nään
voi leikitellä mielikseen, ottaa jättää paikoilleen
tai olla niin kuin luonnostaan ja maata vaan
mä peikko siihen uskoon jään, on maailma tää minkä nyt mä nään"
Tove Jansson


Eräs ystäväni lähetti jokin aika sitten mukavan kirjeen, ja siinä lainauksen eräästä runosta, ja sekin tuntuu sopivan tähän hetkeen myös täydellisesti.


"tarvitset katon pääsi päälle 
ja seinät ja mitä muuta?
jotain jonka vuoksi herätä,
kun aamu soittaa pihapuuta.

tarvitset lujan päätöksesi,
sen minkä olet tehnytkin
- että täällä minä elän
enkä käänny takaisin."
Ilpo Tiihonen


Tässä viime päivien onnen hetkiä, minkä sadekuuroilta on ulos kuvaamaan päässyt. Heinää niitetään, vilja kypsyy ja laventeli tuoksuu! Ihanaa alkavaa viikonloppua, jättäkää tekemättä tänään se, minkä voitte jättää huomennakin tekemättä ;)





Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kerro kommenttisi ja terveisesi täällä!