4. maaliskuuta 2016

Grüße von Der Hund!

No tässon Turo taas pitkästä aikaa, mooje! 

Me ollaan treenattu Papin kaa aika paljon viime aikoina siellä koirakeeholla, tiistaisin ja lauantaisin ainaski, ja joskus sunnuntaina aamulla, ku Mami vielä nukkuu. Sit joskus kauppareissulla me käydään kans keeholla, mut sillon siellei oo ketää muuta koiraa, mikä on musta vähän tyysää, ku yleensä me huudellaa meiän kuulumisia autosta toiseen ja aavostellaan toistemme suorituksia. Mut sillon ku tuollei oo muita koirii ni ainaki mä saan sillon riehuu Papin kaa ihan kaameesti ja niin kauan ku mua huvittaa. Ja kuulkaa mua kyllä huvittaa!

Mä sanoin Mamille, et voisko se vähän ottaa valokuvei ja videoit musta, ni mä näkisin, miten mun treenit edistyy. No otti se, mut se on aika suukee kuvaaja, ja alko tulla vähän pimeeki jo. Mut mä vaakkasin teille tähän nyt pari kuvaa, ku Mami kuiteski kertoo teille aika usein, et me ollaa koko ajan tuolla keeholla.


Tosson kuva siitä keehotalosta. Myysky oli heittäny noi tualit miten sattuu, ja nyt ei kyllä taavii tota aurinkovaajoakaa. Tossa välissä menee pieni puro, issä mä käyn juomassa ja uimassa sit ku mulle tulee kuuma. Ja kesällä täällä on muuten kuuma! Tuolla keehotalolla on nyt remontti sisällä, sinne tulee uusi katto, ja siel maalataanki. Mä en yleensä pääse sinne sisää mukaa ku siellon meiän maalimiehen (sen jota mun pitäis purra, mut en mä viitti, ku se on niin kiva) vanha koira Chuckie, ja sillon aika kipeet jalat, ni sen kaa ei saa sählätä.. En mä kyllä omasta mielestäni sählää koskaan..

Mutta nyt treenataan, kattokaa! Mami sano, et mun pitäis seistä paikallani, et se sais hyvän kuvan, mutta ei mulla oo aikaa sellaseen! Papi oottaa jo tualla, ja kohta se huutaa et mun pitää mennä sen luo, ja sit me alotetaa!

Tässä on meiän iso treenikenttä, se jatkuu tonne puitten taakse. Pimeellä tänne saa onneks valot, mutta nyt ku täällä ei oo ketään, ni me ei saatu valoja päälle. Täällon nyt vähän vaikee juasta, ku myyrät on tehny tollasii möykkyjä ja välillä mä salaa pissin niihin, et ne menis pois. Sit ku ruohoo pääsee taas leikkaamaan ni täällon parempi juasta. Yhen miähen poika ajaa aina tän koko kentän sellasella pienellä auton näkösellä. Mut mä kyl juaksen ihan missä vaan.

Vaikka tässä, kattokaa mä lennän! Viäl ku mun Mami osais ottaa musta sellasen hyvän kuvan! Voiskohan se mennä jollekki sellaselle kuussille kanssa, kerta mä treenaan täällä, vois seki treenaa vähän tota sen kuvaamista..

Tässäki Mami on ottanu kuvan noista sienistä tossa esteessä, eikä musta! Mutta aavatkaa, onko tää musta tosi hauskaa - jos mulla ei ois toi höömö palikka suussa, ni mä haukkuisin teille kuinka kivaa tää on!! Tästä ois pari liikkuvaa kuvaakin, mut mun Mami ei haluu laittaa niitä tähän ku mun Papi sanoo tossa sellasia sanoja, mitä ei sais sanoo. Mua naurattaa ku mä katon niitä ite, ja mua alkaa haukuttaa kauheesti!

Nyt on treenit pulkassa, ja mä vähän lepuutan tässä, tuli aika lämmin. Tossa on mun beisswurst, purumakkara, mutta ei se
makkaralta kyllä maistu.. Joskus ne grillaa täällä makkaraa kyllä. Ja joskus mä saan maistaa Papin olutta. Musta täällä
on aika kivaa!


Teekkuja teille toivottaa 
Turo(naattori) eli se Koira, josta Mami aina puhuu.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kerro kommenttisi ja terveisesi täällä!